Sørg for, at al bankdata, som skal håndteres, er indlæst inden kl. 7 (Det sker automatisk, hvis Bankdata BOT er aktiv på aftalen, eller alternativt E-conomics SmartBank)
Dette sker automatisk, hvis Bankdata BOT er aktiv på aftalen eller alternativt e-conomic Smartbank.
Hvis klienten i e-conomic anvender en bankconnect aftale, så kommer bankdata også ind automatisk, men vær her opmærksom på, at synkronisering sker med én dags forsinkelse.
Robotten starter automatisk hver formiddag, hvis den er indstillet til, at være aktiveret.
Det er den som standard, men du har adgang til at deaktivere den.
Opgaven kommer i KØ på serveren, hvorfra robotten arbejder. Hvis mange opgaver er sat i kø på samme tid, så kan der gå op til 2 timer før opgaven startes.
Den daglige kørsel er altid gennemført senest kl. 09:30 samme dag.
Kørslen sættes i kø på serverne. Køens længde afhænger af, hvor mange andre Indbetalings BOTter der er sat til kørsel, og hvor mange indbetalinger som hver især skal håndteres.
Det kan derfor forventes, at kørslen typisk vil ligge senere på formiddagen i Peak-perioder som f.eks. under julesalget.
Efter køen kører robotten på vores server
Den læser først, hvad der er i bankafstemningsmodulet
Man modtager en statusmail ved endt kørsel, såfremt muligheden er tilvalgt (det er den som standard, men kan deaktiveres af slutbrugeren inde i arket eller af officebot.
Når ValutaIndbetalings BOT aktiveres hos en klient, så takseres dit / jeres timesagsregnskab hos Officebot med 1,00 times fakturerbart arbejde pr. måned for arbejdet udført af robotten hos denne klient (pr. bankkonto, hvor robotten er sat op), hvis robotten er aktiveret til automatisk daglig kørsel, hvilket er den normale standard indstilling for kørsel af robotten.
BEMÆRK:
Brugen af alle robotter i jeres værktøjskasse gøres op i timer / timers fakturerbart arbejde udført af robot pr. måned. Jeres partner abonnement hos Officebot inkluderer op til og med X-antal timers fakturerbart robotarbejde pr. måned opgjort efter nedenstående standardtaksering.
Vi oplever at vores partnere generelt fakturerer deres klienter et honorar svarende til mellem 1,00 og 5,00 timers fakturérbart menneske arbejde pr. måned, for det arbejde, som udføres af en ValutaIndbetalings BOT hos den enkelte klient (pr. bankkonto, hvor robotten er sat op).
BEMÆRK:
Vores partnere tager normalt udgangspunkt i, hvor stor opgaven ville have været for en menneskelig ansat, hvis mennesket skulle håndtere opgaven med manuel bogføring og afsteming af indbetalinger i udenlandsk valuta hos den enkelte klient. Herunder tiden det kræver, at der også ved denne type indbetalinger skal bogføres bankgebyrer samt beregnes og bogføres vekselkursdifferencer. Kort sagt tager vores partnere udgangspunkt i, hvorlang tid det på månedsbasis ville tage for et menneske, at løse opgaven i samme interval som robotten løser opgaven / eller hvor lang tid det har taget mennesket på månedsbasis tidligere.
På siden Generel FAQ kan du læse nærmere omkring praksis for bestilling, når du / I ønsker opsætning af nye robotter.
Ja det kan I sagtens. MEN det er ekstremt vigtigt, at I med det samme også ændrer navnet i robottens instruksark (se opsætningsguide) eller kontakter Officebot support og får hjælp til at gøre dette.
Robotten bruger navnet på kassekladden til at navigere og hvis navnet ændrer sig, så skal den kende det nye navn for at kunne navigere. Kender den ikke dette, så vil robotten gå i stå / fejle.