Tjek indstillinger i fanerne "Settings" er korrekte:
I fanen "Settings" indstilles kørselstidspunkt. Her kan BOT'en også startes med det samme, ved at vinge feltet "Kør med det samme" af.
I cellen E3 kan man vælge "Ja" til at BOT'en godt må tilbageføre rykkere, som har en dato i en lukket periode. Hvis "Nej" vælges, vil BOT'en tilbageføre rykkere fra en lukket periode til førstkommende åbne dato.
Robotten starter automatisk på de fastsatte tidspunkter under "Settings"-fanen, eller umiddelbart efter, at den er blevet startet manuelt.
Når robotten er i gang, vil man kunne se en besked i feltet til højre for "Robot status", hvor der kommer til at stå " Venter på robot".
Opgaven kommer først i KØ på vores servere, hvorfra robotten arbejder. Robotten går i gang med den pågældende opgave, når opgaven foran i køen er slut.
Hvis der er mange opgaver i køen på samme tid, kan der gå nogle timer med statussen "Venter på Robot" før opgaven går i gang.
Efter køen kører robotten på Officebots server, hvorfra den logger ind i E-conomic og påbegynder håndteringen af opgaven.
Indimellem oplever robotten, at E-conomic er nede, svarer langsomt eller lignende, hvilket forhindrer den i at løse sin opgave. Når dette sker, så forsøger den at genstarte processen op til 4 gange i forsøget på, at blive færdig med opgaven.
Hvis E-conomic er nede i en længere periode ad gangen, så vil dette desværre betyde, at robotten ikke kan gennemføre opgaven.
Robotten logger ind i den pågældende aftale, og navigerer over til debitorsaldoliste-modulet, og danner de valgte debitorsaldolister fra fanen "Debitorsaldoliste".
Den identificerer herefter, de åbne rykkere, som ligger som den øverste linie hos en kunde.
Logikken er, at hvis en rykker står som den øverste åbne linie hos en kunde
Derefter går den over i arkivet i salgsfanen og søger de rykkere frem, den fandt og tilbagefører dem inde fra arkivet
Der bliver ikke lavet en kladdepostering, da botten gør brug af E-conomics eget tilbageføringsfunktion for rykkere.
Når TilbageFørRykker BOT aktiveres hos en klient, så takseres dit / jeres timesagsregnskab hos Officebot med 0,50 times fakturerbart arbejde pr. måned for arbejdet udført af robotten hos denne klient.
BEMÆRK:
Brugen af alle robotter i jeres værktøjskasse gøres op i timer / timers fakturerbart arbejde udført af robot pr. måned. Jeres partner abonnement hos Officebot inkluderer op til og med X-antal timers fakturerbart robotarbejde pr. måned opgjort efter nedenstående standardtaksering.
Vi oplever at vores partnere generelt fakturerer deres klienter et honorar svarende til mellem 0,50 og 1,00 timers fakturérbart menneske arbejde pr. måned, for det arbejde, som udføres af en TilbageFørRykker BOT hos den enkelte klient.
BEMÆRK:
Vores partnere tager normalt udgangspunkt i, hvor stor opgaven ville have været for en menneskelig ansat, hvis mennesket skulle tilbageføre ubetalte rykkere manuelt i e-conomic løbende eller som minimum inden udsendelse af nye betalingspåmindelser / rykkere (hvorlang tid det på månedsbasis ville tage for et menneske, at løse opgaven i samme interval som robotten løser opgaven / eller hvor lang tid det har taget mennesket på månedsbasis tidligere).
På siden Generel FAQ kan du læse nærmere omkring praksis for bestilling, når du / I ønsker opsætning af nye robotter.
Nej, Robotten sorterer rækkerne efter type, når den kører, så den altid tager alle rækker i rækkefølgen: Inkasso, Rykker 3, Rykker 2, Rykker 1, Kontoudtog.