Tjek indstillinger i fanerne "Settings" og "Debitorsaldoliste" er korrekte:
I fanen "Settings" indstilles kørselstidspunkt. Her er der også mulighed for at vælge, om debitorsaldoliste skal præsenteres direkte i e-mailen, eller om den blot skal vedhæftes som en excel-fil. (Se dropdownmenu i celle E3)
I fanen "Debitorsaldoliste" repræsenterer hver række en debitorsaldoliste, som sendes afsted når robotten kører. Kolonnerne repræsenterer de forskellige felter i debitorsaldolistemodulet i E-conomic. Man kan altså selv bestemme, hvordan debitorsaldolisterne skal se ud. I Kolonnen "Email" indsættes i eksemplet 5 forskellige mailadresser (1 i hver række).
Robotten starter automatisk på de fastsatte tidspunkter under "Settings"-fanen.
Når robotten er i gang, vil man kunne se en besked i feltet til højre for "Robot status", hvor der kommer til at stå " Venter på robot".
Opgaven kommer først i KØ på vores servere, hvorfra robotten arbejder. Robotten går i gang med den pågældende opgave, når opgaven foran i køen er slut.
Hvis der er mange opgaver i køen på samme tid, kan der gå nogle timer med statussen "Venter på Robot" før opgaven går i gang.
Efter køen kører robotten på Officebots server, hvorfra den logger ind i E-conomic og påbegynder håndteringen af opgaven.
Indimellem oplever robotten, at E-conomic er nede, svarer langsomt eller lignende, hvilket forhindrer den i at løse sin opgave. Når dette sker, så forsøger den at genstarte processen op til 4 gange i forsøget på, at blive færdig med opgaven.
Hvis E-conomic er nede i en længere periode ad gangen, så vil dette desværre betyde, at robotten ikke kan gennemføre opgaven.
Robotten logger ind i den pågældende aftale, og navigerer over til debitorsaldoliste-modulet, og danner de valgte debitorsaldolister fra fanen "Debitorsaldoliste".
Når Debitorsaldo BOT aktiveres hos en klient, så takseres dit / jeres timesagsregnskab hos Officebot med 0,50 times fakturerbart arbejde pr. måned for arbejdet udført af robotten hos denne klient.
BEMÆRK:
Brugen af alle robotter i jeres værktøjskasse gøres op i timer / timers fakturerbart arbejde udført af robot pr. måned. Jeres partner abonnement hos Officebot inkluderer op til og med X-antal timers fakturerbart robotarbejde pr. måned opgjort efter nedenstående standardtaksering.
Vi oplever at vores partnere generelt fakturerer deres klienter et honorar svarende til mellem 0,50 og 1,00 times fakturérbart menneske arbejde pr. måned, for det arbejde, som udføres af en Månedsbalance BOT hos den enkelte klient.
BEMÆRK:
Vores partnere tager normalt udgangspunkt i, hvor stor opgaven ville have været for en menneskelig ansat, hvis mennesket skulle løse opgaven med, at trække friske debitorsaldobalancer i e-conomic og sende dem pr. e-mail til enkelte klient (hvorlang tid det på månedsbasis ville tage for et menneske, at løse opgaven i samme interval som robotten løser opgaven / eller hvor lang tid det har taget mennesket på månedsbasis tidligere).
På siden Generel FAQ kan du læse nærmere omkring praksis for bestilling, når du / I ønsker opsætning af nye robotter.